perjantai 7. heinäkuuta 2017

Moikka! Mä oon Aamos!

Äiti on lukenut hirveesti netistä muiden vauvojen kirjeitä, joten se halus, että mäkin kerron teille vähän juttuja:

Moikka!

Mä oon Aamos, Aamos Oskari. Oon ihan kohta jo yks vee vanha! Äiti ei yhtään tykkää, että kasvan, mut musta kasvaminen on hirveen kivaa! Mä asun mun äitin ja isin kanssa Vantaalla. Mulla on myös karvainen isoveli Börje ja karvainen isosisko Lyyli. Ne on kissoja ja en ymmärrä, miksi mun äiti, on niille myös äiti tai mami? Lyyli huutaa aina kauheesti ja tykkään matkia sitä kiljumalla. Usein se kyllä lopettaa sen hauskan äänen, kun mä huudan. Aika tylsää.

Mua kutsutaan myös Jörsseliksi, Ukko Ukuliksi ja Aamos Vaamokseksi. Äiti on keksinyt noi nimet. Se aina laulaa ja loruilee mulle. Isä ja äiti on alkanut myös sanoa mua Aamoksi. En ymmärrä miksi se yks ässä pitää jättää pois? 


Nojoo. Mun äiti ja isi on tosi erilaisia ihmisiä. Äiti on aika rento äiti. Nykyisin. Kun mä asuin vielä massussa, se huolehti kokoajan. En ymmärrä miksi, koska mä vedin siellä salsaa 24/7. Nykyisin se on onneksi tosi rento. Äidissä parasta on tissit. En varmaan ikinä lopeta tykkäämästä niistä! Tiedän, ettei äiti pysty viemään niitä multa. 

Isi on tosi rauhallinen ja hiljainen, äiti puhuu ihan sikana. Isi kyllä huolestuu tosi helposti jos mä oon vaikka kipeä, sit äidin pitää aina selittää sille, ettei mulla ole hätää. Musta on aina tosi kivaa aamuisin tutkia isin työkenkiä ja sen jälkeen vilkuttaa sille! Silti vielä kivempaa on kun isi tulee töistä kotiin. Konttaan aina sitä vastaan. Aina kun äiti käy jumpassa, meillä on ihan poikien ilta. Sillon äiti kirjottaa aina lapulle, mitä mulle syötetään ja miten mua rasvataan, vaikka isä ihan varmasti osais tehdä ne ihan muistista.

Ainakin mun isi ja äiti molemmat rakastaa mua paljon. Se niillä on ainakin yhteistä.


Niijoo, ne tykkää kyllä molemmat musasta. Ne osaa molemmat laulaa ja rummutella. Isä soittaa mun kanssa myös kitaraa. Me katotaankin aika paljon musa-ohjelmia tv:stä ja luetaan laulukirjoja. Alan heti jorata kun kuulen musaa. Välillä mä hakkaan ite lelulla vaikka pöytään ja tanssin samalla. Mun liikkeet on niin hienoja, että äiti ja isi nauraa aina kamalasti kun jorailen!


Mulla on myös kivoja ystäviä. Eniten nään Valtteria ja Verneriä, ne on kaksoset, ja Venniä. Yleensä meidän äidit aina syö kauheesti kun nähdään. Lisäksi nään aina yhtä Allu poikaa, senkin kanssa on tosi kivaa. Sen isi ja äiti menee syksyllä naimisiin! Äiti kuulemma JOUTUI sen takia tilaamaan kauheasti mekkoja. Kuulemma kun tulee juhlat, PITÄÄ ostaa mekkoja. Mä ja Allu ei kyl päästä niihin juhliin, mut onneks me nähdään taas ensi viikolla! Lisäksi mulla on yksi tyttökaveri. Se asuu ihan mun naapurissa. Se on tosi söpö. Äiti ja sen äiti puhuu keskenään aina ihan outoja, jotain englantia? Sen tytön perhe on Kiinasta. Se on jossain tosi kaukana.


Millanen mä sitten oon? Mä oon tosi iloinen. Edes synnytyssairaalassa en viitsinyt itkeskellä ilman syytä. Tai sitten äiti vaan tunsi mut heti niin hyvin, että keksi aina mun itkuun syyn? Nyt, koska mä oon kohta yks vee, välillä vähän kiukuttelen ilman syytä. Äiti tosin silti tietää, että mä vaan huvikseen kiukuttelen ja ei yhtään reagoi!!?? Sitten mä yleensä luovutan. En mä kyllä jaksa kiukutelle kovin usein. Jos isä kiukuttelis, se sais kyllä heti satikutia! Äiti kitisee välillä, mut isä ei lähde siihen mukaan, koska isi ei tykkää tapella.


Mä, äiti ja isi tykätään kaikki syömisestä ja herkuista! Mä tykkään maistella kaikkea. Mitään oikeita herkkuja en saa kovin usein, se on tylsää, koska tiiän, että viikonloppuiltaisin, kun mä nukun, äiti ja isi herkuttelee! Haluisin maistella kaikkea vielä enemmän, mutta mulla on vähän allergioita. Mulla on kohta taas lääkäri. Toivottavasti saisin sitten luvan maistaa uusia juttuja! Mä oon aina lääkäreille tosi kiva ja flirttaileva, mut silti multa usein kielletään joitain ruokia.

Tämmönen poju mä oon! Kun äiti kirjoittaa mun tarinaa tänne internettiin, mä oon jo nukkunut tunnin. Viime yönä nukuin ekaa kertaa melkein 7 tuntia putkeen! Oon alkanut tykätä nukkumisesta ja tissistä yhtä paljon, joten ehkä mä keskityn jatkossa hengaamaan niillä tisseillä vaan päivisin. 

Moikka!

ps. Noissa kuvissa mä syön elämäni ekaa jädeä. Se oli joku sokeriton jäätelö. En ollut ihan varma oliko se musta niin hyvää, mutta mä nyt söin sen kuitenkin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Ne parhaat palat just nyt!